ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene voorwaarden van Asamex BV

Artikel 1. TOEPASSINGSGEBIED / ALGEMENE VOORWAARDEN

(1) Deze Algemene Voorwaarden (AV) zijn opgesteld door Asamex BV, hierna te noemen “Asamex”, om integraal deel uit te maken van alle overeenkomsten, in welke vorm dan ook, gesloten tussen Asamex en een opdrachtgever, hierna te noemen aangeduid als "Klant".
hierna te noemen “Opdrachtgever”, op te nemen als onderdeel van alle overeenkomsten, in welke vorm dan ook, gesloten tussen Asamex en een Opdrachtgever, hierna te noemen “Opdrachtgever”. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op elke nieuwe, aanvullende of gewijzigde bestelling van de Klant.
(2) De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant wordt door Asamex uitdrukkelijk uitgesloten.
(3) Asamex is op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht haar Klanten te identificeren. De Klant zal Asamex daartoe alle relevante documenten verstrekken, bij gebreke waarvan Asamex de Opdracht niet zal uitvoeren of gerechtigd is de uitvoering van de Opdracht op te schorten. De Klant zal Asamex voorzien van
Als onderdeel van dit ken-uw-klant (KYC)-proces, zal de klant Asamex ten minste een kopie van de identiteitskaarten van de directeuren en andere besluitvormers verstrekken, een indicatie van de uiteindelijk gerechtigden , uittreksels uit het handelsregister en een organigram van de onderneming. 4.
4 Asamex is verplicht om bepaalde grensoverschrijdende, mogelijk agressieve belastingconstructies te melden aan de bevoegde autoriteit vanwege de meldingsplicht onder EU-richtlijn DAC 6 en de implementatie ervan in nationale wetgeving. In geval van een meldingsplicht is de opdrachtgever verplicht Asamex alle benodigde informatie te verstrekken. De Klant zal Asamex vergoeden voor de tijd en kosten die Asamex heeft gemaakt in verband met de melding en eventuele daaruit voortvloeiende problemen.


Artikel 2. OMVANG VAN DE OPDRACHT

(1) Alle diensten en (overige) werkzaamheden worden verricht op basis van een dienstverleningsovereenkomst met Asamex.
2. de overeenkomst komt tot stand op het moment dat de overeenkomst, offerte en/of orderbevestiging door de Klant is ondertekend, door Asamex is terugontvangen en het KYC-proces naar tevredenheid van Asamex conform Wwft is afgerond. Indien een (vervolg)bestelling mondeling is geplaatst of indien een van de documenten uit de vorige zin (nog) niet ondertekend retour is ontvangen, wordt de Overeenkomst geacht tot stand te zijn gekomen, behoudens toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden , op het moment dat Asamex op verzoek van de Klant is begonnen met het uitvoeren van de Order.
3. alle bestellingen worden geacht uitsluitend te zijn geplaatst bij en aanvaard door Asamex, ook indien het de uitdrukkelijke of stilzwijgende bedoeling is dat een bestelling door een bepaalde persoon wordt uitgevoerd. De toepassing van de artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW is geheel uitgesloten. 4.
(4) Alle (rechts)personen die bij de uitvoering van een overeenkomst door Asamex zijn betrokken, kunnen op deze Algemene Voorwaarden een beroep doen, ongeacht de rechtsverhouding die zij met Asamex hebben of hebben gehad.
(5) Opdrachtgever machtigt Asamex tot het verrichten van alle handelingen die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht.
(6) In het geval dat de Klant toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn contractuele verplichtingen jegens Asamex, heeft Asamex het recht om, onverminderd zijn overige rechten, de verdere uitvoering van de Overeenkomst en alle door de Klant aan Asamex verschuldigde bedragen voor enige om welke reden dan ook onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 3. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

(1) Alle door Asamex uitgevoerde Werkzaamheden zullen naar beste weten en kunnen worden uitgevoerd, getrouw in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap (in overeenstemming met de beginselen van goed vakmanschap). Ten aanzien van de voorgenomen Werkzaamheden geldt, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, een medewerkingsplicht van Asamex.

(2) Asamex houdt in het kader van de opdracht een handmatig dossier aan, dat kopieën van relevante documenten bevat en eigendom is van Asamex.
(3) De Klant zal ervoor zorgen dat alle gegevens en documenten die Asamex nodig acht voor de juiste en tijdige uitvoering van de geplaatste bestelling, tijdig en in de vorm en op de wijze zoals gevraagd door Asamex beschikbaar worden gesteld aan Asamex.
(4) Tenzij uit de aard van de opdracht anders voortvloeit, is Opdrachtgever verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Asamex verstrekte gegevens en bescheiden, ook indien deze gegevens en bescheiden afkomstig zijn van of verkregen zijn via derden.
(5) Eventuele extra kosten en vergoedingen die voortvloeien uit een vertraging in de uitvoering van de opdracht doordat de gevraagde gegevens en/of documenten door de Klant niet, niet tijdig of niet zijn verstrekt deugdelijk door de opdrachtgever zijn uitgevoerd, zijn voor rekening van de opdrachtgever. Als de uitvoering van een order is overeengekomen volgens het No Cure-No Pay-principe of op basis van onvoorziene omstandigheden en als deze order niet kan worden
Indien uitvoering van een opdracht is overeengekomen volgens het No Cure-No Pay principe of op contingency basis en indien deze opdracht niet (volledig) kan worden uitgevoerd doordat de gevraagde gegevens en/of documenten niet zijn aangeleverd door de Cliënt, niet tijdig of niet behoorlijk zijn verstrekt door de Cliënt, wordt de onvoorziene vergoeding rechtstreeks en volledig aan de Cliënt in rekening gebracht. 6.
(6) De Opdrachtgever draagt ​​er zorg voor dat Asamex onverwijld wordt geïnformeerd over alle feiten en omstandigheden die van belang kunnen zijn voor de juiste uitvoering van de opdracht. Indien de Opdracht is aangegaan op basis van No Cure-No Pay of contingency, kunnen dergelijke feiten en omstandigheden leiden tot een andere Opdracht en/of tot de situatie dat Asamex de Opdracht niet meer succesvol kan voltooien, zulks ter beoordeling van Asamex. Hieronder wordt in ieder geval verstaan ​​de situatie waarin het bestuur en/of de aandeelhouders van Cliënt
feitelijk ophouden als eenheid op te treden als gevolg van onder meer onderlinge geschillen. In dit geval zal Asamex de kosten voor onvoorziene kosten onmiddellijk en volledig in rekening brengen bij de Klant.
(7) Indien de Opdrachtgever de opdracht (gedeeltelijk) zelf uitvoert, blijft Asamex gerechtigd om bij een opdracht onder het No Cure-No Pay principe of op contingency basis de contingency fee volledig in rekening te brengen bij de Cliënt.
(8) Tijdens de uitvoering van de Overeenkomst zullen de Klant en Asamex met elkaar communiceren, onder meer door middel van elektronische datatransmissie. De Klant en Asamex komen hierbij overeen elkaar niet aansprakelijk te stellen voor enige schade die aan een van hen of aan beiden kan worden toegebracht als gevolg van het gebruik van elektronische datatransmissie.

3A) Het openen van bedrijfsrekeningen‍

 

(1) Bij de aanvraag voor zakelijke rekeningen verbindt de aanvrager zich er zonder uitzondering toe om alle door de betreffende bank verlangde bewijzen in de vereiste vorm te verstrekken en de gevraagde informatie te verstrekken. Er is met name bewijs nodig om een ​​rekening te openen voor:

 

- de identiteit van alle bij het bedrijf betrokken personen in de vorm van hoogwaardige scans van ID of paspoort

- het woonadres van alle bij de onderneming betrokken personen, conform de wetgeving in de vorm van een verbruiksnota of een brief van een bank. Andere documenten worden niet geaccepteerd.

- het aangegeven bedrijfsdoel van de onderneming in de vorm van een representatieve bedrijfswebsite die voldoet aan de huidige normen en geschikt is om op geloofwaardige wijze informatie te verstrekken over het bedrijfsdoel.

(2) De klant verbindt zich ertoe alleen waarheidsgetrouwe en verifieerbare informatie te verstrekken in verband met het openen van een rekening.

(3) Als er geen contract met de bank tot stand komt vanwege gebrek aan medewerking van de klant en/of door de klant verstrekte onjuiste of niet-controleerbare informatie, is een terugbetaling van de servicekosten voor het openen van de rekening uitgesloten.


Artikel 4. HOGERE KRACHT

(1) In het geval dat Asamex niet in staat is om zijn contractuele verplichtingen na te komen, of niet in staat is om deze op tijd of naar behoren uit te voeren, vanwege een oorzaak buiten zijn controle, inclusief maar niet beperkt tot ziekte van werknemers (al dan niet veroorzaakt door een pandemie ), computernetwerkstoringen en andere stagnaties in de normale bedrijfsvoering, worden dergelijke verplichtingen opgeschort totdat Asamex deze weer op de overeengekomen wijze kan nakomen.
2. Indien de in het eerste lid bedoelde situatie zich voordoet, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst 14 dagen na het intreden van de overmacht schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder enig recht op schadevergoeding.
Indien Asamex ten tijde van het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen uit de Overeenkomst heeft voldaan of zal kunnen voldoen, is Asamex gerechtigd om het reeds nagekomen gedeelte of het na te komen gedeelte afzonderlijk op uurbasis te factureren. Opdrachtgever is alsdan gehouden deze factuur als afzonderlijk contract te voldoen.


Artikel 5. Geheimhouding

(1) Tenzij op grond van wet-, regelgeving of andere (beroeps)regels verplicht, zijn Asamex en haar medewerkers verplicht tot geheimhouding van vertrouwelijke informatie die zij van Opdrachtgever ontvangen jegens derden. Er geldt echter een uitzondering in het geval dat Asamex namens zichzelf optreedt in tucht-, civiele- of strafrechtelijke procedures waarin dergelijke informatie relevant kan zijn.
2. Asamex en Opdrachtgever zullen de verplichtingen uit dit artikel tevens opleggen aan de door hen ingeschakelde derden.

(3) Het is de Klant verboden om de inhoud van een eventueel schriftelijk advies, mening of andere verklaring zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Asamex te publiceren of anderszins openbaar te maken aan derden.
4. Bij overtreding van het verbod als bedoeld in het vorige lid of van het verbod als bedoeld in artikel 6 lid 2 van deze Algemene Voorwaarden, is Opdrachtgever aan Asamex een direct opeisbare boete verschuldigd van € 5.000,- onverminderd op het (wettelijke) recht van Asamex om schadevergoeding te vorderen.


Artikel 6. INTELLECTUELE EIGENDOM

(1) Asamex behoudt zich alle intellectuele eigendomsrechten voor met betrekking tot de intellectuele producten die zij gebruikt of heeft gebruikt of heeft ontwikkeld en/of heeft ontwikkeld bij de uitvoering van de Order en/of anderszins.
Het is Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden deze producten, waaronder begrepen maar niet beperkt tot consultaties, (voorbeeld)contracten en andere intellectuele producten van Asamex, in de ruimste zin van het woord, te verveelvoudigen, openbaar te maken of commercieel te exploiteren, al dan niet met tussenkomst van derden. Opdrachtgever heeft het recht schriftelijke stukken te vermenigvuldigen voor intern gebruik binnen de eigen organisatie indien het doel van de opdracht dit vereist. Bij tussentijdse beëindiging van de opdracht zijn bovenstaande bepalingen van overeenkomstige toepassing.


Artikel 7. HONORARIUM EN VERGOEDINGEN

(1) Indien na het sluiten van de overeenkomst, maar voor het voltooien van de opdracht, het honorarium bepalende factoren zoals lonen en/of prijzen aan wijzigingen onderhevig zijn, is Asamex gerechtigd het eerder overeengekomen honorarium aan te passen dienovereenkomstig beoordelen. Dit geldt ook voor overeenkomsten die voor onbepaalde tijd zijn aangegaan.
(2) De door Asamex gehanteerde honorariumtarieven zijn exclusief onkosten, declaraties van door Asamex ingeschakelde derden, omzetbelasting en andere heffingen welke van overheidswege worden (kunnen) worden opgelegd en zullen alle door Asamex worden doorberekend aan Opdrachtgever of gefactureerd aan de Opdrachtgever.
(3) Indien de bestelling door Asamex is geaccepteerd op basis van no-cure-no-pay of contingency, zijn de bepalingen van artikel 4 van toepassing in geval van overmacht waardoor de bestelling niet volledig kan worden uitgevoerd of gedeeltelijk uitgevoerd door Asamex.


Artikel 8. BETALING

1. Betaling door Opdrachtgever dient te geschieden zonder aftrek, korting of schuldvergelijking binnen 7 dagen na factuurdatum. Klachten over de hoogte van de uitgebrachte facturen schorten de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet op. Nadat de betaling is ontvangen, wordt de serviceorder gestart. 2.
(2) Bij overschrijding van de in lid 1 genoemde betalingstermijn is de Klant van rechtswege in verzuim na minimaal één aanmaning door Asamex om binnen een redelijke termijn te betalen. Daarna is Opdrachtgever over het opeisbare bedrag de wettelijke vertragingsrente verschuldigd vanaf de vervaldatum van het factuurbedrag tot aan de datum van voldoening. Voorts zijn, zodra Opdrachtgever in verzuim is met de betaling, alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten voor rekening van Opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten bedragen
minimaal 15% van het factuurbedrag en vertragingsrente met een minimum van € 300,- onverminderd het recht van Asamex om de werkelijke buitengerechtelijke kosten te vorderen die dit bedrag te boven gaan. De gerechtelijke kosten omvatten alle door Asamex betwiste kosten, ook als deze het ereloontarief te boven gaan.
(3) Indien de financiële situatie en/of het betalingsgedrag van de Klant naar het oordeel van Asamex daartoe aanleiding geeft, is Asamex gerechtigd van de Klant te verlangen dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door Asamex te bepalen vorm en/of om een ​​voorschot te betalen. Indien Opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is Asamex gerechtigd, onverminderd haar overige rechten, de verdere
onmiddellijke uitvoering van de Opdracht en alle uitstaande betalingen die de Klant aan Asamex om welke reden dan ook verschuldigd is, worden onmiddellijk opeisbaar.

4. bij een gezamenlijk geplaatste bestelling zijn de opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het gehele factuurbedrag.
(5) In geval van liquidatie, insolventie, surseance van betaling of schuldsanering van de opdrachtgever zijn alle vorderingen op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
(6) Asamex heeft het recht om alle wederzijdse vorderingen tussen de klant en Asamex te verrekenen.
(7) Asamex stuurt elektronische facturen naar het door de Klant opgegeven e-mailadres. Op uitdrukkelijk verzoek van de Klant kunnen facturen op papier worden opgemaakt. Indien het e-mailadres van de Klant verandert of onbruikbaar wordt zonder dat Asamex hiervan op de hoogte wordt gesteld, heeft de Klant het recht om
wordt geïnformeerd, is de Klant gebonden aan de in lid 1 genoemde factuurdatum alsmede aan de daarin genoemde betalingstermijn, blijkens de administratie van Asamex.


Artikel 9. Klachten

1. Klachten over de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag dienen binnen 14 dagen na de datum van verzending van de door de Opdrachtgever geklaagde stukken of informatie schriftelijk aan Asamex te worden meegedeeld of indien de Opdrachtgever bewijst dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder had kunnen ontdekken. Klachten als bedoeld in het eerste lid hebben geen opschortende werking op de betalingsverplichting van Opdrachtgever.
2. In geval van gegronde klachten heeft de Klant het recht om te kiezen tussen een vermindering van het gefactureerde honorarium, kosteloze rectificatie of nieuwe levering van de dienst waarover geklaagd wordt, of gehele of gedeeltelijke intrekking van de bestelling in ruil voor een pro rata restitutie van het door Opdrachtgever reeds betaalde honorarium.

Artikel 10. LEVERTIJD EN BEËINDIGING VAN DE CONTRACT

(1) Indien de Opdrachtgever gehouden is een voorschot te betalen of informatie en/of materialen te verstrekken die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht, gaat de termijn waarbinnen Asamex de werkzaamheden dient te voltooien niet eerder in dan nadat de betaling volledig is ontvangen door Asamex of de informatie en/of materialen volledig door de Klant zijn verstrekt.
(2) Tenzij de uitvoering van de Overeenkomst blijvend onmogelijk is, mag de Overeenkomst niet door de Klant worden ontbonden wegens overschrijding van de termijn, tenzij Asamex de Overeenkomst ook niet of niet volledig uitvoert binnen een redelijke termijn van schriftelijk gestelde termijn na het verstrijken van de oorspronkelijk overeengekomen leveringstermijn. In dat geval is ontbinding van de overeenkomst toegestaan ​​conform artikel 6:265 BW.


Artikel 11. BEËINDIGING

(1) De Klant en Asamex kunnen de Overeenkomst te allen tijde (tussentijds) beëindigen door middel van een schriftelijke opzegging met inachtneming van een redelijke termijn, op voorwaarde dat een beëindiging van de Overeenkomst of een beëindiging binnen een dergelijke periode niet in strijd is met de goede zeden van de handel of op voorwaarde dat geen andere afspraken zijn gemaakt.
2. de overeenkomst kan door elk der partijen schriftelijk (tussentijds) zonder opzegtermijn worden beëindigd indien de andere partij niet in staat is haar schulden te betalen, in geval van liquidatie, insolventie, surseance van betaling of schuldsanering, of indien een van de partijen redelijkerwijs meent dat een van bovenstaande omstandigheden zich bij de wederpartij heeft voorgedaan of indien zich een
situatie heeft voorgedaan die onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst in het belang van de beëindigende contractpartij rechtvaardigt.
3. als de Klant het contract (tussentijds) beëindigt, heeft Asamex recht op vergoeding van door Asamex geleden en aannemelijk gemaakt gebruiksderving, betaling van de overeengekomen volledige onvoorziene kosten, betaling van reeds geleverde diensten en terugbetaling van alle extra kosten die in redelijkheid door Asamex zijn gemaakt als gevolg van de voortijdige beëindiging van het contract (inclusief kosten voor onderaanneming),
tenzij de beëindiging is gebaseerd op gewichtige feiten en omstandigheden die aan Asamex kunnen worden toegerekend.

4. Indien Asamex de Overeenkomst (tussentijds) beëindigt, heeft de Opdrachtgever recht op assistentie van Asamex bij het overdragen van de Werkzaamheden aan derden, tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan de Opdrachtgever zijn toe te rekenen. In alle gevallen van (tussentijdse) beëindiging van de Overeenkomst behoudt Asamex tot aan de datum van beëindiging recht op betaling van de facturen voor de door Asamex verrichte Werkzaamheden, waarbij de voorlopige resultaten van de tot dan toe verrichte Werkzaamheden ter beschikking worden gesteld onder voorbehoud aan de opdrachtgever.
worden aan de Klant ter beschikking gesteld. Indien Asamex als gevolg van de overdracht van de werkzaamheden extra kosten maakt, zullen deze aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht. Bij een opdracht op basis van het No Cure-No Pay principe of op contingency basis is Asamex gerechtigd de overeenkomst te beëindigen, waarna de reeds verrichte Werkzaamheden op uurbasis of de volledige contingency fee worden gefactureerd, indien zich een situatie
voordoet als bedoeld in artikel 3.5 en/of 3.6. 5.
(5) Bij beëindiging van de Overeenkomst zal elke Partij onverwijld aan de andere Partij alle nog in haar bezit zijnde goederen, zaken en documenten die eigendom zijn van de andere Partij overhandigen.
6. Opdrachtgever stemt er bij voorbaat mee in dat Asamex goederen, zaken en documenten onder zich houdt zolang Opdrachtgever niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.


Artikel 12. AANSPRAKELIJKHEID

(1) Indien de Klant bewijst dat hij schade heeft geleden als gevolg van een fout van Asamex, die vermeden had kunnen worden indien de Klant zorgvuldig had gehandeld, is iedere aansprakelijkheid van Asamex beperkt tot het schadevergoedingsbedrag dat onder de beroepsaansprakelijkheid valt. verzekering afgesloten door Asamex in het betreffende geval en uitgekeerd door de verzekeringsmaatschappij, inclusief het eigen risico van Asamex in het betreffende verzekerde geval.
2. Aansprakelijkheid van Asamex voor directe of indirecte schade is in ieder geval uitgesloten: A. Indien deze voortkomen uit mondelinge consulten waarvoor Asamex geen vergoeding aan de Klant in rekening heeft gebracht;
B. Indien een fout is begaan doordat de Klant Asamex niet tijdig van juiste en volledige informatie heeft voorzien;
C. Indien de Klant bij een eventuele belastingcontrole Asamex niet in de gelegenheid heeft gesteld aanwezig te zijn en/of de Klant Asamex niet in de gelegenheid heeft gesteld om eventuele tekortkomingen te verhelpen, ook als daardoor verdere werkzaamheden hebben plaatsgevonden van of in verband met dergelijke tekortkomingen;
D. indien zij te wijten zijn aan het feit dat Asamex haar werkzaamheden heeft opgeschort naar aanleiding van een door de opdrachtgever niet betaalde factuur;
E. Indien Documenten zijn beschadigd of vernietigd tijdens transport of verzending per post, ongeacht of dit transport of verzending wordt uitgevoerd door of namens de Klant, Asamex of derden.
(3) De Klant vrijwaart Asamex tegen alle aanspraken van derden voor schade die direct of indirect, direct of indirect verband houdt met de uitvoering van de Opdracht, tenzij de Klant bewijst dat dergelijke schade niet te wijten is aan handelen of nalaten dat aan de Klant kan worden toegerekend of veroorzaakt door opzet of daarmee gelijk te stellen grove schuld aan de zijde van Asamex.
(4) De in dit artikel opgenomen aansprakelijkheidsbeperkingen gelden ook voor alle derden die door Asamex zijn ingeschakeld bij de uitvoering van de opdracht, die zich dus rechtstreeks op deze aansprakelijkheidsbeperkingen kunnen beroepen. Elke aansprakelijkheid van Asamex voor wangedrag of nalaten van dergelijke derden is uitgesloten.


Artikel 13. VERBOD OP VERKOOP

De Klant zal tijdens de uitvoering van de Opdracht en gedurende een periode van twee jaar na de voltooiing van de Opdracht geen werknemers, ongeacht of zij betrokken zijn of waren bij de uitvoering van de Opdracht, van Asamex aannemen of interviewen zonder overleg met en het verkrijgen van de toestemming van Asamex. Indien de Klant, ondanks deze relatiebeding, een of meer werknemers van Asamex in dienst neemt, zal de Klant Asamex alle geleden schade vergoeden, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, minimaal de wervingskosten die Asamex heeft gemaakt tijdens het inhuren van een vervangende medewerker(s).

Artikel 14. PERSOONSGEGEVENS.

Indien Asamex in opdracht van de Klant als verwerker persoonsgegevens verwerkt in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, maken deze Algemene Voorwaarden deel uit van de verwerkersovereenkomst.
De grondslag voor de verwerking van vrijwel alle persoonsgegevens door Asamex is de (juiste) uitvoering van een overeenkomst of het uitvoeren van precontractuele maatregelen. Dit geldt voor alle dienstverlening van Asamex aan haar opdrachtgevers, contracten met leveranciers, arbeidsovereenkomsten met haar medewerkers en alle daarvoor noodzakelijke bedrijfsvoering, zoals personeelsadministratie en financiële administratie, incasso en IT-processen, om te zorgen voor een goede, efficiënte en veilige bedrijfsvoering. De grondslag voor het nakomen van een wettelijke verplichting geldt bijvoorbeeld voor de financiële en salarisadministratie en de verplichting om mee te werken aan accountantscontroles en om de identiteit van cliënten te verifiëren op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).


Artikel 15. ONDERHOUDSPERIODE

Na beëindiging van de Dienstverleningsovereenkomst wordt het betreffende cliëntdossier met alle relevante documenten door Asamex bewaard gedurende de maximale periode van de wettelijke bewaartermijn. Daarna heeft Asamex het recht het bestand te vernietigen zonder nadere kennisgeving aan de Klant.

Artikel 16 OVERIG

1. Indien op individuele bepalingen van de Overeenkomst geen beroep kan worden gedaan omdat ze niet redelijk zijn volgens de geldende goede zeden of omdat ze onredelijk zijn, zullen ze worden vervangen door een bepaling van de Overeenkomst die in ieder geval zo dicht in de buurt komt mogelijk naar de inhoud en strekking van de ongeldige bepaling van de Overeenkomst, zodat daarop een beroep kan worden gedaan.
2. Indien afzonderlijke bepalingen van deze algemene voorwaarden of het contract geheel of gedeeltelijk ongeldig en/of nietig zijn of worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden of het contract hierdoor onaangetast.
3. Indien deze algemene voorwaarden en de overeenkomst voorwaarden bevatten die met elkaar strijdig zijn, zijn de voorwaarden van de overeenkomst van toepassing.
4. Alle rechten op vorderingen en andere vorderingen van welke aard dan ook jegens Asamex in verband met door Asamex verrichte werkzaamheden vervallen in ieder geval één jaar na de datum waarop de rechthebbende bekend werd met de rechten en vorderingen waarop hij recht heeft of redelijkerwijs kon worden verondersteld hiervan op de hoogte te zijn.
(5) Asamex heeft het recht om op elk moment wijzigingen aan te brengen in de Algemene Voorwaarden (AV). De gewijzigde AV zijn van toepassing op nieuwe, aanvullende of gewijzigde bestellingen en op lopende bestellingen. De meest recente versie van de AV is in te zien op de website van Asamex en is gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken.
(6) De bepalingen van de Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden die uitdrukkelijk of stilzwijgend bedoeld zijn om van kracht te blijven na de beëindiging van de Overeenkomst, blijven van kracht na het verstrijken van de Overeenkomst en blijven de partijen binden na afloop van de looptijd van de Overeenkomst.


Artikel 17. TOEPASSELIJK RECHT EN JURISDICTIE

(1) Op alle overeenkomsten tussen de Klant en Asamex en op deze Algemene Voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders overeenkomen of Asamex anders bepaalt,
zullen alle geschillen die ontstaan ​​naar aanleiding van overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Asamex worden beslecht door de bevoegde Nederlandse rechter.